v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| superneko | Inlägg #0 1 december 2009 22:00 |
|
2 st inlägg Malmö i Skåne län Akvarier (0) |
Hoppas att nån kan hjälpa mig.
Det är såhär att jag har ett 60 liters akvarium, med guldfiskar. Bland annat har jag 2 Black Moore (också kallad teleskop öga). I måndags morse när jag skulle ge dem mat så har min ena black moore(hör och häppna) tappat sitt ena öga. Jag undrar vad detta kan bero på, den simmar ju och beter sig som vanligt. Jag hoppas ni inte tycker att jag är barbarisk, men jag har inte hjärta att döda den när jag ser att han äter och simmar som vanligt, för hade den haft "ont" så tror jag inte den hade betett sig så. Nu hoppas jag att nån kan hjälpa mig detta. Jag har letat efter svar på internet, men inte lyckats. M.V.H Sara |
| Fiend | Inlägg #1 3 december 2009 20:48 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Lite svårt att svara på, men det kan ha att göra med att den blivit sjuk, eller förlorat den i en strid.. etc.
Om den inte verkar må dåligt av att ha ett öga borta så kan den gott få leva Dem klarar sig ofta bra även utan ett öga. Så länge som dem kan äta och simma så klarar sig fiskar oftast väldigt bra. Mvh Fredrik
|
| superneko | Inlägg #2 4 december 2009 08:15 |
|
2 st inlägg Malmö i Skåne län Akvarier (0) |
Tack för hjälpen ^^
|