Medlemsakvarium - Min första burk

Medlemsakvarium - Min första burk

Forum - Mitt akvarium - Medlemmars akvarier

Kopplade arter till forumtråden

Kopplade produkter till forumtråden

LiMa79
Inlägg #0
  22 september 2010  21:24

offline (31 maj 2011  13:05)

3 st inlägg
Nässjö i
Jönköpings län
Akvarier (2)

Min första burk

Läs mer om akvariet »

Ett hobbyakvarium med fina fiskar i och växter som växer så det knakar.

Planer

Jag har alltid varit intresserad av akvarium så när jag väl hade möjlighet att spara ihop till ett så läste jag på en massa och sedan skaffade jag det med mussepiggplaty, black molly, neontetror och två siamesiska algätare.
Platyna och mollyna överlevde inte så länge, kanske högst ett halvår i taget och det blev för dyrt att köpa in nya hela tiden så jag bestämde mej för att pröva sorgmateltetror istället. Efter det har jag prövat både bågfensciklider, dvärggurami, regnbågsfiskar, pansarmalar och endlers guppies men tillslut funnit att tetror och barber lever längst i mitt kar så det har nu fått bli kardinaltetror, zebrafiskar och guldbarber tillsammans med min gamla siamensis som fortfarande lever efter 9 år.
Edit: Min gamla siames har nu gått ur tiden, 2011. Han blev 9,5 år gammal (köpte karet i november 2001). Nu simmar där en kampfisk och ett gäng kilfläcksrasboror också.

Produkter

Jag har en fluval 1 filterpump som fortfarande pumpar på efter 9,5 år i drift. Så även en doppvärmare som jag tyvärr inte vet namnet på just nu.

Arter

Jag har i dagsläget 8 kilfläcksrasboror, 10 zebrafiskar, 4 guldbarber, 1 kampfiskhane och 1 ancictrus.

Inga svar har gjorts till ämnet

Du måste vara inloggad för att kunna posta ett inlägg