v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| BabyGusty | Inlägg #0 11 juli 2010 22:03 |
|
0 st inlägg Nol i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Första egna sällskapsakvarietIngen beskrivning av akvariet är skriven PlanerJag har längtat och trängtat efter ett akvaruim, men var inte säker på om jag skulle klara av att ta hand om det. Jag ville inte på några villkor att någon (speciellt inte min pappa) skulle lägga sig i, ta över eller hjälpa mig på det sättet som skulle ta ifrån mig känslan av att det var mitt akvarium ochsom skulle kunna väda det imot mig genom att syfta på "att de är ju jag som tar hand om de!" Så efter mycket vägande för och emot: pengar, klarar jag av de, VILL jag verkligen? Bestämde jag mig för att chansa och testa. Pga av liten plats i mitt rum kunde jag inte välja något större akvarium, men jag hittade ett som jag gillade och hade lagom storlek som jag satsade på. Jag hade inte så mycket klart för mig förutom att jag skulle ha en växt, vad de blev för en och likaså med bottenmaterialet bestämdes i butiken. Allt förberedande och iordningställandet utfördes med stor otålighet. Men jag blev väldigt nöjd med resultatet när jag var klar! ProdukterIngen skrivet ArterFrån början så hade jag 10st Röd-muns tetror, 8st Platys, 2st Guldfiskar, 3st Black mollys, 2st Jätte bilbukar, 4st Juvel-regnbågsfiskar, 2st Amanoräkor och en mal, men så havrerade allt. Vita prick sjukan tog död på allt utom 4 Platys, 2st Black mollys, räkorna och malen. Dock dog nu även Platysarna och Mollysarna, så de var bara att börja om från början! Nu med Fembandsbarber, Svarta och vanliga neontetror. Vad mer som ska komma och ha dom sällskap vet jag ännu inte |
Inga svar har gjorts till ämnet