v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 22 maj 2009 09:00 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
hej allihopa!
Ville bara dela med mig av våran lycka efter en gungig början av våra akvarier. i vårt Ancistrusakvarie har vår shreck lagt sig till rätta med nya ägg, som första gången blev utfasade o det var ständigt besök av annan herre. Men nu tycks han vara mer bekväm. Han har säkert legat på dem i 4 dgr nu och fläktat med fenorna. Vi vet inte hur många det blev denna gången men det är bara kul att se att det kan frodas. I mitt yngelakvarie växer svärdbärarbarnen så det är snart dags att släppa ut dem till dem vuxna. Dessutom så jag är numera säker på att mina platys måste ha lagt yngel samtidigt som svärdbärarna, för den yngel är helt klart en platybaby. Dessutom en sak som förbryllat mig men jag har läst att det kan förekomma. Jag hade efter alla dödsfall 2 platyhonor kvar, bland alla platyn jag hade först. men nu är den ena en hane, det är kul, men jag trodde inte på det när jag läste om det men nu vet jag att det KAN bli så. Så håll tummarna för oss att shreck denna gången får en lyckad befruktningstid o yngel"leverans" det vore jätte roligt om det blev lite ancistrusbebisar... Tack för ordet o ha en strålande dag på er alla....// ratwoman o tribon Ratwoman
|
| Stosse | Inlägg #1 22 maj 2009 14:16 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Japp. Visst e det roligt när man lyckas få yngel på sina fiskar. Jag lyckades också att få yngel på mitt platypar, men tyvärr så släppte jag ut dom för tidigt i akvariet. Dom var typ 2-2,5 cm stora. Ingen fara tänkte jag. Men min scalare hade på natten tydligen ätit upp dom för dom finns ej mer. Sorgligt men sant....
Lycka till med dina fiskar! ___________________________________
Stosse STENUNGSUND |