v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 21 april 2009 19:29 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
Kan yngel vara så här stora när dem har fötts?? Den simmade runt tillsammans med en annan som var betydligt mindre, bland min växt. Det är en svärdbäraryngel. Tros ha fötts igår el. tidigt idag. Fast jag såg bara två, så antingen har hon bara fått två eller så har dem andra blivit uppätna.
Roligt att det fungerar med yngeltillverkning i akvariet - det har varit så mycket tråkigheter i det på sistone med dödsfall. Ursäkta kvalitén på bilden o att den är suddig, jag hade inte kameran laddad när jag såg den. så det fick bli mobilkameran. Ändrad senast: 21 april 2009 19:30 Ratwoman
|
| Dannyboy | Inlägg #1 21 april 2009 20:02 |
|
9 st inlägg Enköping i Uppsala län Akvarier (2) |
hej...
Ynglen är mindre än 5mm när dom föds, har du bara 2 yngel är det nog troligast att övriga yngel är uppätna. Beteendemässigt är svärdbäraren fredlig, men kan tillfälligtvis vara kannibalisk mot små ungfiskar. Även mot den egna arten. |
| Ratwoman | Inlägg #2 21 april 2009 22:18 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
hej hej !!
Jag har hittat de andra ynglet jag trodde hade försvunnit, jag är så lycklig. vill ju helst flytta dem för jag har upptäckt att mina sorgmanteltetror jagar dem en aning, likaså när regnbågslabeorna ser dem. men dem är så små o jag är rädd att dem dör med större risk om man flyttar dem, än låter dem vara kvar i tanken.... men lycklig är jag kommer lägga upp bilder på dem jag har tagit... Ratwoman
|